Monday, November 10, 2008

Tetamu Istimewa

Hari ini 11 November 2008. Aku telah menerima sepasang tetamu istimewa. Sungguh istimewa bagi aku kerana aku sangat hormati tetamu aku ini. Awal awal lagi aku dah suruh mak aku masakkan untuk kami makan tengah hari. Aku pelawa tetamu aku makan tengah hari, sesuatu yang jarang aku lakukan untuk sekian lamanya kepada kawan2 aku samada yang jauh atau yang dekat. tapi abang dan akak adalah tetamu istimewa aku. Aku sangat hargai kehadiran abang dan akak.

Abang dan akak sampai di Dungun pukul 11.30 tengah hari..ahh masih awal lagi untuk lunch. Aku jemput abang di Esso bersebelahan hospital Dungun. Ye laa, ini first time abang dan akak datang ke rumah, so tak kenal lagi jalan. kena bagi "petua" ..haha.. tapi takpa. aku pergi jemput dengan motor je senang.

Sampai di rumah, ok jer. Abang bawak lemang dan serunding daging yg dibeli kat Kijal. Oklah, walaupun aku tak terlalu minat lemang, tapi kalau kena yang macam abang bawak tu, masih panas lagi.. errmm..berselera jugak. Aku tak makan banyak sebab takut kenyang plak nak makan tengah hari nanti. Abang dan akak berbual, rancak juga dengan emak. Aku sesekali menyampuk jer.. hehe. ye laa...aku bukan biasa duk di dapur.! pecah lobang plak, mak aku bagitau diaorang! takpelahhh... dah memang macam tuu.

So, time makan, lebih kurang pukul 12.40 tgh hari. Aku suka sangat tengok abang makan. Akak pun nampak berselera betul. Abang puji masakan mak aku.. tersenyum simpul mak aku dibuatnya. heheh . ye la, orang dah puji baikkk punyerr.. Abang makan 2 kali tambah...jadi semua 3 pinggan ler..huyyoo...banyaknyer tu.. aku ni makan sikit jer. Aku lebih hargai abang dan kakak makan, daripada aku makan sendiri. Nampaknya hajat aku tercapai nak ajak abang dan akak ke rumah. Alhamdulillah. So abang dah kenal rumah, dah kenal emak, nanti, kalau ada masa, harapnya abang boleh datang lagi. stay lebih lama atau bermalam saja di rumah.

Well..hari ini juga seceria semalam..hati aku puas. Aku harap perkenalan atau persahabatan aku dengan abang dan juga akak dan anak (coming soon) akan lebih erat. Bila emak dah jumpa sendiri dan dah kenal mengenali, maka dah hilanglah kerisauan dia. Emak memang jenis orang yg risau. takpelah. Sekarang dia dah tak risau lagi. Dah kenal depan mata. Dah bergurau gurau dengan abang... Abang memang jenis yang suka bergurau..ha ha haa.

Ok. 2 hari yang sungguh ceria buat diri aku.Terima kasih abang dan akak! Hilang sedikit kerinduan aku kepada Abang Soubri. Abang seakan dapat menjadi penggantinya, tapi aku tak akan lupakan abang Soubri. Selama lamanya... Nanti, InsyaAllah, kalau ada rezeki kami akan ke rumah abang dan mak akan ajar cara nak buat nasi dagang..(pure Terengganu style).

Oklah, stop sini dulu. Hari ni hujan tak henti2, dah nak masuk musim banjir agaknya..so, berguling di atas tilam dengan selimut pun best ni..ha ha ha...jangan cemburu. Hari ini aku Off. so..berehat jerr laa.. ok. sampai jumpa lagi.. wassalam.

Al-Fatihah untuk arwah.

No comments: