Sunday, November 9, 2008

Terubat Secebis Kerinduan


Hari ini, 9 Novermber 2008, hati aku sedikit terubat atas kerinduan kepada sahabat yang telah pergi untuk selama lamanya. Hari ini, aku telah sedaya upaya untuk merialisasikan impian aku untuk berpeluh di gelanggang ping pong. Walaupun bukan dengan orang yang aku benar benar ingin lawan, tapi kerana terdapat pertalian saudara yang sangat dekat dan terdapat beberapa persamaan, aku kira impian aku telah separuh tercapai. Alhamdulillah. Semua ini adalah ketentuan Allah belaka. Dulu aku pernah berhajat untuk bermain ping pong dengan arwah abang Ari, tapi apakan daya, hajat aku tidak kesampaian...takpelah, aku tetap boleh melawan abangnya..!

Walaupun ketentuan tidak seperti yang dirancangkan, tapi aku tetap puas hati walaupun hanya sempat bermain untuk sekadar lebih kurang 30 minit sahaja kerana terdapat beberapa perkara yang tidak dirancang, telah membantutkan masa. Aku ok je. Tak jadi masalah. Asalkan dapat bermain sekejap pun jadilah. Takpe, lain kali kita main sampai penat dan sampai puas hati ye abang!. Beberapa teknik dapat aku pelajari. Stroke aku masih tak hebat. Masih perlu di asah lagi. Sifu memang terer, walaupun dah lebih kurang 2 tahun tak sentuh bat, tapi bila start permainan, masih nampak skill lama. Terima kasih abang kerana mengajar teknik2 tersebut. Walaupun umur dah lebih dari separuh abad, tapi kudrat masih gagah! silap haribulan, kalah aku dibuatnya.

Walaupun bermain di gelanggang terbuka, tapi ok laa, angin tak kuat sangat. Nanti kita main kat dewan tertutup, baru boleh tengok skill yg hebat2. ha ha ha. Aku pun memang dah lama tak main. Paling last aku main awal tahun 2007 agaknya kalau tak silap, itupun pertandingan antara jabatan di tempat kerja. Tak dapat nak tunjuk skill dan tak menang sebab kena main secara beregu dan beregu aku..hmm...macam orang baru nak start pegang bat!... nasib aku laaa tuu!

Oklah abang, lain kali, kita main betul2 dan kita set masa yg lama sikit. Harap harap, dapatlah kita main puas puas. Balik dari resort tu, aku dapat sms dari Kak Ina.. ahh..aku terus jadi sedih semula. Takpelah kak, bersabarlah. Nazirah masih kecil lagi. Mungkin dia masih belum mengerti erti permergian selama lamanya buat abahnya yang amat disayanginya. Suatu hari nanti dia pasti akan faham. Aku tenteramkan diri aku sendiri, walaupun ingatan pada arwah terus saja berputar2 di fikiran.. hmm..Aku sedekahkan Al-fatihah. Aku doakan arwah akan aman di sana.

Balik dari resort tu juga, abang dan kakak ipar aku pelawa untuk dinner kat sebuah restoran..ohh dinner lagi. Bukan aku tak nak, tapi aku dalam proses nak kuruskan badan..takpe, aku makan sikit je, walaupun lauk sangat enak, tapi aku kena pastikan aku tak terlebih makan. Alhamdulillah. semua berjalan lancar. Anak buah aku suka benar..dah lama tak jumpa. Kakak ipar aku dan kakaknya cakap, badan aku dah susut sikit..hahaha..baru depa tau. memang aku susut..dan aku dah susut sebanyak lebih dari 15 kilogram!!... tak banyak ke tu? bukan senang oiii nak turunkan berat sebanyak tu.. depa main2 kan aku..tunggu susut lagi sikit, pasti awek akan berderett nak jadi makwe..hahahah... sakan depa ketawa!.. aku hanya tersenyum sajaa..happy family!

lebih kurang pukul 8.30 malam, selesai. ..tunggu esok pula apa aktiviti seterusnya. Abang ajak main pingpong lagi.InsyaAllah, aku akan pergi lagi besok. Kita main lama sikit. Walaupun aku kesian tengok abang berlari2 kejar bola yang terlepas, tapi, aku tetap gembira, sekurangnya abang pun keluar peluh juga. Bukan ke untuk kesihatan tu..?? jadinya, macam serampang dua mata..dapat meneruskan hobi disamping dapat menyihatkan badan.. Alhamdulillah..


Oklah abang, besok kita jumpa lagi di gelanggang. InsyaAllah.

No comments: