Monday, November 10, 2008

Masa Yang Sungguh Bermakna

Hari ini, 10 November 2008, sungguh menggembirakan aku. Hari ni macam hari semalam, aku pergi ke resort itu lagi, jumpa abang dan akak, main ping pong lagi, berborak2 dan makan makan. Ahh, sungguh happy rasanya hari ini. Hari ini, waktu bersama lebih panjang sikit, sempat rehat rehat dan bercerita kisah2 lama. Aku amat suka dengar abang bercerita. Kisah di zaman sekolahnya, kisah penglibatan sukannya. heheh. ada yang menggelihatikan aku.. sungguh hebat! Abang dan kakak memang very happy loving couple. Aku doakan abang dan akak akan kekal selamanya, hingga akhir hayat. Aku pun tumpang gembira. Tunggu kelahiran anak, ohh, sungguh bahagia nampak diwajah abang dan akak. Aku pun doakan agar aku akan bertemu dengan seorang yang menyayangi aku seperti itu. menyayangi dan di sayangi.

Besok harapnya dapat jumpa lagi. Aku jemput abang datang ke rumah, boleh kenal rumah, boleh kenal dengan emak, dan kita makan tengah hari bersama. Aku amat teruja bila aku dijemput untuk ke rumah akak pada raya haji ni. InsyaAllah, aku akan usahakan dapatkan cuti untuk ke sana. Boleh aku kenal tempat orang dan ahli keluarga akak. Dapat jalan jalan dengan abang, pasti suatu yang sangat menggembirakan aku..

Siang tadi ada kawan aku call, udang galah yang aku pesan dah ada..so apa lagi, terus saja aku pergi jumpa dan bayar. Walaupun tak sampai sekilo, tapi nampak banyak juga. Hampir sekilo juga laa tu. Harga pun berpatutan, kalau nak ikutkan harga pasaran aku kena bayar 45 ringgit, tapi tadi diaorang hanya mintak 25 ringgit saja. Ok la tu..sangat sangat berpatutan..lain kali boleh pesan lagi... Boleh la buat makan tengah hari esok dengan tetamu istimewa. Harap harap, abang dan kakak, suka la makan udang galah yerr.. siapa yang tak suka makan udang galah tu, nasib laa, hilanglah nikmat dunia..ha ha ha.. Aku akan suruh mak aku masak lemak cili api..fuhh lama betul tak makan udang galah yg fresh tangkapan dari bubu!...

Ermmm..sebut tentang bubu..aku teringat semula kat abang Ari. ahh..tak sempat dia nak uji bubunya betul2. Aku pernah cakap, nak ikut dia pergi tahan bubu..ohh impian yang tak tercapai, takpelah. Aku bawak balik satu bubu yang aku mintak dari Kak Ina, aku nak jadikan kenang kenangan. Aku akan simpan saja bubu tu, jadikan perhiasan. "Si Tua Dengan Bubunya"...masih segar lagi blog Abang Ari tentang bubunya. Kini semakin sunyi Myspace tanpanya. Hilang seri. Tiada lagi komen komen, tiada lagi mesej, tiada lagi kata nasihat, tiada lagi idea idea yang hebat, ahh.. aku tenangkan hati aku sendiri.. Setiap yang hidup pasti akan mati. Aku akan mati bila?.. aku tak tahu. Aku pasti akan menyusul kemudian. Ya Allah, Engkau ampunilah dosa aku, dosa orang tua ku, dosa sahabat sahabat ku yang sangat aku kasihi, dan muslimin dan muslimat samada yang masih hidup atau yang telah mati. ..
Amiiin.

No comments: